Pastorns församlingsblogg

Pingst 28 maj, 2012

Filed under: Okategoriserade — pastorhenning @ 09:06

Då har vi firat pingst igen. I år fångades jag lite extra av tanken att det är faktiskt något av församlingens födelsedag. Församlingen är världens hopp. Utan församlingen/kyrkan vore vår värld väldigt mycket mörkare och människor skulle få leva med många viktiga frågor utan ett riktigt svar. Varför är jag här, vart är jag på väg? Vem kan befria mig från min synd och skuld m.m.? Petrus trädde fram tillsammans med de övriga lärjungarna och för första gången efter Jesus uppståndelse förkunnar han vem Jesus Kristus är. Han har ett svar på de frågor som människorna ställer. Resultatet är häpnadsväckande, 3000 omvända på en enda dag. Sen den dagen har budskapet om Jesus förkunnats av kyrkan och fått spridning och framgång över hela världen. Pingstdagen är en dag att fira.

 

Lämna en kommentar