Pastorns församlingsblogg

Kunglig yra 21 maj, 2012

Filed under: Okategoriserade — pastorhenning @ 09:27

Det råder kunglig yra igen. Denna gång ska den lilla nyfödda prinsessan, Estelle, döpas. Det är bara att gratulera det lyckliga kronprinsessparet till en vacker och underbar dotter. Jag har ganska nyss fått ett litet barnbarn och igen går man igenom denna underbara tid som är att få följa ett litet barn in i världen och ut i livet. Jag förstår bättre idag än när jag fick mina egna vilken oerhörd gåva detta är att få ett barn.

Jag har delvis en annan teologisk tanke om det kristna dopet än vad som kommer till uttryck i den lilla prinsessans dop. Ändå är det självklart att jag ser i denna handling en tanke om att Guds väldignelse ska följa. Jag hoppas att hon ska få en kristen fostran och att det ska bli ett ex. för många att också överlämna sina barn i Guds goda händer.

 

Lämna en kommentar